Oct 18, 2010

R.A.S.A H.A.T.I

Hati aku tertanya-tanya,
mengapa tiada yang memahami diri ini?
mengapa aku sentiasa mendapat dugaan sebegini?
mengapa aku sentiasa di temukan dengan orang sebegitu?
mengapa aku selalu ditindas dan membiarkan diriku ditindas?
mengapa aku selalu diketawakan oleh kerana kelemahan aku?
mengapa aku berasa diriku terlalu LEMBAB untuk memahami kehendak orang lain?

Kadang-kadang,
aku berasa diri aku begitu lemah untuk menerima semua yang telah orang lakukan pada diri aku..
aku berasakan orang sekeliling aku selalu memandang sinis akan aku..
aku tidak meminta simpati, apatah lagi meminta orang membantu aku!!
aku bukannya ego jika bersikap demikian, tapi aku hanya tidak ingin orang lain berasa susah dengan masalah yang aku lakukan..
aku bukan ingin bersikap pentingkan diri sendiri cuma kadang-kadang aku tidak ingin orang terbeban dengan masalah aku....

Aku sedih, aku kecil hati, aku kecewa tapi kadang-kadang orang tidak mengerti..
aku lebih suka memendam perasaan dari meluahkan bukan kerana ego, tetapi tiada sesiapa yang sudi mendengar luahan hati aku..
aku tahu aku bersikap keanak-anakan setiap hari, tapi itu adalah untuk mengawal emosi sedih dari terus menyelubungi hidup aku...

Aku 
berasa amat LEMAH sekarang,
tidak tahu mampukah aku berTAHAN dengan EMOSI aku kali ini..
ingin teruskan, ingin lupakan masalah aku..
amat memerlukan seseorang untuk mendengar LUAHAN HATI aku sekarang!!!
amat memerlukan sokongan dari FAMILI aku!!!!



8 comments:

DeQna""" said...

dna hrp awk sabar ye...bkn sng nk puaskn hati semua org..

anis said...

sbb org npk bell ni jns baik..2 yg diaorg buat cm 2..

diaorg x pnh ada mslh mcm bell..sbb 2 xleh fhm bell..

kn tegas lg!!!! :D

wasabi onee-san said...

DeQna, ermm.. mmg ssh nak puaskn hati suma org.. diorg cma tau soh kita puaskan khndak diorg jer tp hati org lain kdg2 diorg x pk pun...
dah lama pun thn sbr, slagi mmpu utk brsabar sy akn brsabar..

wasabi onee-san said...

to anis, thnx for advice...
mana da baik ba, sy nak jga jd jahat nie.. asyk kena pijak kepala jer skrg..
bosan dah hdup cmni...

eZaT eLaNo said...

sabar ea..dan betol kdg2 kn jadi jahat..bukan la jahat cam rompak ke ape kan..tp jadi lebih tegas..jgn bagi diorang pijak2 kita..biar diorang tahu,kita ni bukan seperti yang diorang sangka kan..=)

wasabi onee-san said...

ermmm..
setuju gak dengan pa yg eZaT katakan tu..
TEGAS amat susah nak buat, tapi akan sy try usahakan agar mereka tidak lagi melakukan hal sama pada sy... =)

cik ain said...

bell..i lOve u..!!!
dOnt be sad..
i'm with u..lalalalala

wasabi onee-san said...

hahahaha...
lOvE lA sGt~~
thnx yea~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...