Jan 13, 2012

tanggungjawab?!

~Sumimasen~

Anata wa tabemasu ka?
Benkyo Shimasu ka?

Hehehehehehe, just for fun yea.

Entry pada hari ini adalah mengenai tanggungjawab. Tanggungjawab yang sering kali membuatkan aku rasa terbeban. Kini sudah tiba masa untuk aku pikul balik tanggungjawab yang telah lama aku tinggalkan. Yang telah lama aku sengaja elakkan. Tiada lagi alasan untuk aku melarikan diri daripada tanggungjawab.

Hurmm, selama ini tiada antara kawan-kawan aku menyangka aku adalah anak sulung kerna sikap ku tidak menunjukkan aku seorang anak sulung. Entah mengapa kan?

Hahaha, aku tahu aku jenis yang suka bermain, bersikap sambil lewa, paling kebudak-budakan tetapi walapun aku begitu, aku tahu akan tanggungjawab aku sebagai seorang kakak. Seorang leader dalam keluarga ketika parents tiada dirumah. Aku tahu aku kena pikul tanggungjawab yang berat kerana family aku bukan seperti family yang lain.


Kembalinya aku ke tempat kelahiran aku minggu depan menandakan kembalinya takhta tanggungjawab keluarga kepada aku. Akulah yang menguruskan hal ehwal rumahtangga yang sering kali ingin aku lari selama ini. 
Hurmm, aku tidak ingin kahwin! 
hahaha, apa kena mengena? 

By the way, semoga masa silam tidak akan muncul lagi dalam kamus hidup aku.Aku tidak ingin ianya muncul kerna aku tidak ingin menjadi pelarian seperti sekarang.Aku tidak ingin lagi hidup berdukacita seperti dahulu dimana hanya airmata yang sentiasa menemani aku. Sesungguhnya sudah beberapa tahun aku berjaya mengekang airmata aku dari jatuh dengan sewenang-wenangnya dek kerna tanggungan beban dihatiku.

Hopefully everything gonna be okey for me and my future. 
Aim for the best for my life. Never regret with what happen in past because it gonna be history in our life. 

^______^


1 comment:

Shalilo said...

Heyya! Anak sulung ya? Same here. I know it's hard to the the 1st-born child. Talkign about RESPONSIBILITY' right? Hehe. I feel the same way too. Yeah, it is hard but later on, if you carry out your responsibility very well, people will remember your good deeds. Be it small or big. Never regret anything that had happened. Everything happens for a reason. Maybe you can see it now or maybe later. Jangan sedih2 ya. Kuatkn semangat and berjasa kpd kluarga. As the eldest child, we must set good examples. Beban? Hehe. Memang benar tapi takpe. God will repay your effort. Do things sincerely. Smile always! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...