Sep 14, 2010

luahanku...

Aduhai, setelah penat travel ke tempat orang dan duduk dalam bas selama 6 jam tetap membuatkan aku kekal bertahan untuk berblog..

Hmm, bukan apa, aku tidak dapat tidur selagi masalh ini membelenggu hidup aku.. 
Kadang-kadang kenapalah kita sebagai manusia biasa tidak dapat lari dari masalah? 
Tiap satu masalah selesai, pasti akan tiba yang baru jua.. 

Aku tak tahu lah kenapa hati aku begitu sensitf tiap kali kawan-kawan aku kata begini.. "hey, ko dah beli tiket flight balik cuti sem nie? harga sekarang pun ok, promosi nie.." 
aku geram+panas hati tiap kali kawan-kawan aku tanya pasal tiket flight nak balik.. Bukan apa, aku rasa buat 1st time nye this sem break aku tak dapat balik ke kampung halaman kerana keluarga aku mengalami masalah kewangan..

Sedih giler bila dapat tahu yang kawan-kawan aku balik ke kampung halaman, bertemu sanak saudara manakala aku hanya berada di perantauan orang dan kesorangan tanpa teman di sisi. Ye la, orang kalu dah berada di tempat sendiri biasanye kawan-kawan pasti akan dilupakan.. Aku dah biasa mengalami masalah begini tiap kali musim perpisahan antara kawan-kawan..

Paling aku sakit hati lah bila kawan-kawan aku balik pada time aku menghadapi final exam.. Mood aku pasti terganggu untuk menjawab paper hari tu cuz terkenangkan nasib diri yang masih tertinggal and struggle for that paper...

Aduhai, hati o hati...
kalaulah hati ini dapat dibuang dan aku hidup tanpa ada perasaan, mesti aku tak akan mengalami masalah sebeginikan.. masalah ini walaupun kecil, tetapi ini jua la yang sentiasa membelenggu fikiran aku semenjak dua menjak nie...

~entah bila lah masalah ini akan berakhir~


4 comments:

Unknown said...

rezeki DIA untuk dia,untuk DIA kuatkan dia.senang bukan selalu.

Unknown said...

hmm.. yup, i know that.. but somehow i can't ignore my feeling about this...
my sad feeling,
my angry...
ketidakpuasan hati juga..

azhar said...

jgn putus asa ok..biasalah sometimes kita kat atas kadang2 kat bawah....

Unknown said...

yup....
no surrender...
just take what happen.. my b ada hkmah nye jga..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...