Sep 16, 2012

Hasad Dengki

Hasad Dengki ?
Apa tuh ? Merujuk kepada kamus dewan bahasa dan pustaka, hasad dengki adalah sebuah perasaan yang paling menyusahkan orang lain dan juga diri sendiri. (Okess, merujuk kepada kamus aku je, bukan kamus dewan ekk). Memang tak dinafikan setiap insan didunia pasti akan mempunyai sifat cemburu dan hasad dengki akan insan lain, walhal aku pun sama. Tapi itu semua terpulang kepada kita, cara untuk mengawal perasaan itu dari terus memakan diri sendiri dan jua orang lain.

Hasad dengki dalam sesebuah persahabatan sering kali aku alami. Hahahahaha, apa boleh buat, aku terlampau popular sangat sampaikan sesetengah sahabat aku sering kali mencemburui perhubungan persahabatan aku dengan yang lain.

Ohh pleasseeee lah ! How come ?! Aku hairan gak, pesal mesti ada sifat cemburu dalam sesebuah perhubungan terutamanya dalam persahabatan ? Aku bukannya bercinta dengan pakwe korang ke, aweks korang ke, teman gay korang or lesbian korang or watever lah ! It's my choice lah untuk pilih bersahabat dengan sesiapa sahaja aku mau.

Dunia oh Dunia ..
What the point of being jealous in friendship? 
But do i care with what other's talk about me ? Talk with my hand lah =)
By the way, it's not human have a power to judge each other, but it' God.
People tend to make mistake, same with me. But everything happen always has a reason.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...